USUPA -painijärjestelmä


USUPA 2.0 painijärjestelmä valmiina käyttöön!

 

Ilmoittautumis- ja tulospalvelu 

http://usupaweb.azurewebsites.net/

 

USUPA 2.0 on uusi suomalainen painijärjestelmä, joka nopeuttaa ja helpottaa painikilpailujen ja ottelujen järjestämistä, parantaa yleisöpalvelua ja tulospalvelun luotettavuutta. Lisäksi järjestelmä tarjoaa uusia mahdollisuuksia sponsoreiden ja mainostajien näkyvyydelle. Vaajakosken Kuohu on kehittänyt uuden sukupolven painijärjestelmää eli USUPAa yhdessä Jyväskylän Ammattikorkeakoulun kanssa vuodesta 2011.

Käsin kirjaaminen historiaan

Punnituksessa tiedot siirtyvät suoraan puntareilta tietokantaan painijoiden tietojen mukana. Tarvittavat tiedot syötetään vain kerran. Sarjojen ja ottelulistojen tekeminen on nopeaa järjestelmän taulukkonäyttöjen avulla. Ottelun aikana järjestelmään integroidut tulosmonitorit näyttävät painiajat ja pisteet. Suoritus- ja ottelupisteet siirtyvät suoraan ajanottokoneilta tietokantaan tulosten selvittämiseksi. Kilpailun tulokset saadaan selville heti otteluiden loputtua.

Täysipainoinen kisajärjestelmä

Järjestelmä koostuu serveristä/tietokantapalvelimesta, ottelujärjestäjän/järjestäjien koneista ja tulostimesta sekä punnitus- ja ajanottokoneista, joihin liitetään puntarit ja HD-tulosmonitorit (TV-näytöt). Järjestelmästä löytyvät tällä hetkellä uudet FILAn säännöt sekä Nordic ja AB-lohko-ottelujärjestelmät. Myös vapaapainissa käytössä oleva passiivisuusvaroitus on sisällytetty järjestelmän tulosmonitoreihin, joten erillisiä vilkkuvaloja ei tarvita. Järjestelmää käytettiin ensimmäisiä kertoja  muun muassa KLL:n vapaapainin mestaruuskilpailuissa 2012, OP-paineissa Vaajakoskella 2012, 2013 ja 2014, TUL:n mestaruuskilpailuissa 2013 sekä aluemestaruuskilpailuissa 2013 Vaajakoskella. Käyttö on tämän jälkeen edelleen lisääntynyt. Järjestelmän kaupallistamista suunnitellaan ja sitä tarjotaan nyt koekäyttöön veloituksetta muille kisajärjestäjille ja seuroille.  Kilpailuja voidaan tulevaisuudessa tarvittaessa järjestää myös "avaimet käteen -periaatteella", jolloin kaikki laitteet ja pääkäyttäjät tulevat Vaajakosken Kuohulta.

Ohjelman takana laaja yhteistyöverkosto

Järjestelmäprojektin toteutuksessa keskeisessä roolissa ovat olleet JAMKissa opiskelleet ohjelmistosuunnittelijat Janne Strand, Jesse Salo ja ilmoittautumisjärjestelmän osalta Arto Lehestö sekä JAMKin ohjelmistotuotannon lehtori Esa Salmikangas. Monivuotinen ohjelmistoprojekti on ollut toimiva, käytännönläheinen esimerkki JAMKin ja Jyväskylässä toimivien organisaatioiden onnistuneesta pitkäjänteisestä yhteistyöstä. Järjestelmän kehitystyötä ovat tukeneet lisäksi Keski-Suomen Osuuspankki, Inmics Oy, Jyväskylän kaupunki ja TE-keskus. Myös uudet yhteistyökumppanit ja tukijat ovat tervetulleita mukaan nopeuttamaan järjestelmän kehittämistä, johon on jo panostettu useita tuhansia työntunteja ja parikymmentätuhatta euroa.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Järjestelmästä ja sen käyttömahdollisuuksista saa lisätietoja Vaajakosken Kuohun puheenjohtaja Mika Suhoselta, p. 0400 159 434, mika.suho (at) gmail.com.